Fotógrafo sueco imprime-se numa figura de acção e envia-a às agências


Esqueçam os business cards! Jens Lennartsson, um fotógrafo sueco, sabia que para os directores de arte e as agências de comunicação repararem nele tinha de fazer algo épico. Por isso, imprimiu-se numa figura de acção, meteu-a numa caixa com as competências, habilidades e portefólio, e enviou-a para uma série de moradas.

“Desde o primeiro the first day as a professional photographer, I haven’t made any kind of physical send-out. All the amazing people I’ve had the chance to work with have come through word-of-mouth and persistent networking. But I do love new experiences, inspiring acquaintances and challenging opportunities. That is the main reason why I, a few months ago, received a shipment containing a 400-headed army of… me”, explica Lennartsson.

jenslennartsson_actionfigure_09 jenslennartsson_actionfigure_10 jenslennartsson_actionfigure_11

400 figuras de acção, 400 mini-Lennartssons foram enviados para directores de arte e para agências de todo o Mundo. As figuras foram colocadas dentro de caixas com o nome do fotógrafo e a descrição The Amazing World Exploring Travel and Lifestyle Photographer. No verso da caixa, lêem as características; são elas uma câmara muito boa, a habilidade para voar e a apreciação por 9 em cada 10 directores de arte. Existe ainda uma nota que diz: “este não é o fotógrafo real mas um modelo incrível dele”. Dentro da caixa, estão algumas fotografias de Lennartssons.

Porquê uma figura de acção?  “Well, first of all: why the hell not!? Many photographers spend a lot of cash to design the perfect portfolio, print it and send to the people they want to work for. Just to have it disappear among hundreds of similar mailings. If you’ve ever been in touch with an art director, art buyer or owner of an ad agency, you’ll know that they have a zillion things to do and as many people to meet.

Unless you make an epic impression, you’ll be forgotten. I needed more than a paper folder to stand out. Besides showing my work, the marketing piece we were going to produce had to be something that: 1- people would like to keep on their desk; 2- the owner would like to show to others; 3- in a second would present what Jens Lennartsson Photography is all about: raw and natural lifestyle and travel photography, without too much gear and photoshop.”